Nadinterpretacja – domena tych, którzy pragną drogo sprzedać.

Podobnie jak w 2018 roku tuż przed wejściem w życie RODO, tak i teraz pojawia się w sieci i na szkoleniach mnóstwo informacji, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.
Kanał zgłoszeniowy – jak samo określenie wskazuje, służy zgłaszaniu nieprawidłowości. Kanał nie służy do udowodnienia winy i wydania wyroku na domniemanego winowajcę. Z wypowiedzi wielu właścicieli kanałów zgłoszeniowych, możemy łatwo wywnioskować, że sugerują iż kanał zgłoszeniowy powinien umożliwić przeprowadzenie całego dochodzenia w sprawie każdego zgłoszonego naruszenia. Tym czasem czynnościami wyjaśniającymi i następczymi powinien zająć się wskazany przez organizację pracownik.

Ukazują się również artykuły sugerujące, iż czynnościami wyjaśniającymi na rzecz konkretnej organizacji, powinni zajmować się prawnicy. Ponieważ każda inna osoba, bez wykształcenia prawniczego nie podoła tym wyzwaniom. Czy instytucje samorządowe stać na tego typu postępowania wyjaśniające? Nie sądzę.

Dokonując wyboru kanału zgłoszeniowego upewnij się czy nie będzie to rozwiązanie zbyt skomplikowane w obsłudze.
Zadaniem kanału zgłoszeniowego jest – przekazanie informacji w sposób zapewniający anonimowość i poufność.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *