Od kilku dni kancelarie prawne zasypują nas pytaniami o możliwości dostosowania dokumentacji obsługiwanych przez siebie klientów. W wysyłanych do nas dokumentach prym wiodą obowiązki informacyjne, polityki prywatności oraz regulaminy sklepów internetowych. Większość z tych dokumentów to szablony zakupione w Internecie lub ściągnięte ze stron konkurencyjnych firm działających w tej samej branży. W ciągu ostatnich 5 dni dostaliśmy 7 paczek dokumentów, łącznie około 60 pozycji do poprawy.
A to nie wszystko – końcówka wakacji jest dla nas wszystkich bardzo pracowita. W sierpniu mieliśmy prawdziwy wysyp decyzji w sprawie uznania konkretnej instytucji/firmy za Operatora Usługi Kluczowej. Co prawda ustawa o Krajowym systemie cyberbezpieczeństwa idzie do nowelizacji, ale wymagania wobec OUK raczej nie zmienią się.
Punkt kontaktowy
Obsługa incydentów
Analiza ryzyka
Następnie
Rejestr incydentów
Wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych – czyli wszystko co związane z SZBI
Na koniec Zarządzanie ciągłością działania.
To plan prac na 6 miesięcy od otrzymania decyzji o uznaniu za operatora usługi kluczowej.
Później już tylko audyt sprawdzający wdrożone rozwiązania. Jeśli dostałeś decyzję i nie bardzo wiesz co dalej? Zadzwoń lub napisz do nas.
Audyt wstępny sprawdzający obecny stan dostosowania organizacji do wymogów ustawy zaczyna się od 3 tys. zł netto. Raport po audycie wskaże uchybienia i nakreśli plan działań. Zapraszamy do współpracy